גמילה מטיטולים שלא נגמרת

מור


בננו אלעד, בן 3 וחודשיים. הורדנו לו את הטיטול בגמילה 'קבוצתית' במעון לפני כשנה וחודש. בתחילה היה המוביל, עם הכי פחות פספוסים, אבל פשוט כי לא הפסיק 'להתאפק'...בלילה הטיטול היה חוזר [הגננת קראה לו 'טיטול שינה' כדי שיבינו שזה לא טיטול רגיל] ורק אז היה משחרר,בעיקר צואה, כי שתן היה עושה באמבטיה. מדי פעם היו לנו סופי שבוע מהנים בהם הרטיב רק פעם אחת, אבל לרוב הוא 'נשאר במקום', עם ממוצע של 2 פספוסים ביום. לפעמים 1, לפעמים 3, לפעמים יותר...כאשר כל ילדי המעון שנגמלו איתו כבר אינם מפספסים כלל.
לאחר כ4 חודשים נולדה לאלעד אחות קטנה.
מאז ועד היום אנחנו נתקענו במקום. אלעד כבר עלה לגן עירייה, אבל לא מוכן ללכת עם הסייעות לשירותים, ומעדיף להרטיב במכנסיים.
אנחנו מתוסכלים, מכיוון שכבר ניסינו את כל השיטות. ניסינו להתעלם ולהחליף לו, ניסינו לשחד, ניסינו לקבוע לו שעות של שירותים.
מכיוון שמדי פעם יש סופי שבוע שבהם הוא שולך בשמחה לשבת בסיר והוא שומר על 'בגדי השבת' נקיים, אנחנו לא מאמינים שישנה בעיה פיזיולוגית...
אבל אנחנו אובדי עצות. הצילו!

מור

02-12-2015 00:08
כמו כן, הוא הפסיק להודיע לנו שהוא מפספס. רק כשאנחנו רואים שהוא נרטב אנחנו מגלים את זה....כאילו זה לא מפריע לו!
בהתחלה היה בוכה עוד לפני שמפספס...

דני גיל

03-12-2015 22:31
היי מור,
מצב כזה כמו שאת מתארת הוא מצב מתיש ומתסכל, ממושך, לא רואים את הסוף. ובמצב כזה הכי קל ליפול לטעויות - לתגובות מעכבות שלנו ההורים. ההמלצה שלי לכם, לפני הכל, לקרוא בסבלנות את המאמר 'סודות הגמילה מחיתולים' שבעמוד המאמרים. מעט ארוך אמנם אבל עזר עד כה להמון הורים בנקודות שונות בתהליך הגמילה ואין סיבה שלא יסייע גם לכם. לשאלות והבהרות כמובן שאני כאן. בהצלחה בינתיים.