ילדה עצבנית

אינה


שלום, הילדה שלי בת 10 וחצי חודשים. בשבוע אחרון מילדה רגוע ולא עקשנית מידיי הפכה לעקשנית ועצבנית בטירוף. אם משהו קטן לא כפי שהיא רוצה היא ממש מתעצבנת צועקת מזיזה את הראש מצד לצד או זורקת דברים (אם יש לה משהו בידיים באותו זמן) וכו'. אנחנו מנסים להגיב בצורה רגועה, לא מתעצבנים. אבל לפעמים זה קצת מתסכל. השאלה היא מה קרה פתאום שהיא הפכה להיות כל כך עצבנית? ומה ההתנהגות הנכונה מבחינתנו ההורים? כרגע אנחנו נשארים רגועים, לא מתעצבנים ונותנים לה את מה שהיא רוצה או מנסים לכוון את תשומת הלב שלה למשהו אחר, לעניין אותה במשהו אחר.
תודה רבה!

דני גיל

09-12-2015 13:05
היי אינה,
אני מציע שתתנו לה לפרוק את התסכול. בלי להתאמץ להבין מה היא רוצה ובלי לנסות להסיח את דעתה. זה שאתם נשארים רגועים זה מצוין. תוסיפו את החיבוק שלכם ברגעי המשבר אבל לא מעבר לכך. ואם היא לא מקבלת את החיבוק אז תניחו לה.

לגבי הסחות הדעת (כאשר אתם מנסים להפנות את תשומת לבה למשהו אחר) זה נכון כל זמן שאתם לא עושים את זה ב... (איך להגיד) במופגן. הילד, גם שהוא תינוק, לא אמור לדעת שאתם פועלים במטרה להסיח את דעתו. לכן טוב יהיה אם תשמרו על "תסריט" אמין, כזה שלא נועד לפתור משבר והוא חלק מהשגרה היומיומית. למשל, בזמן שהיא בוכה את מרימה אותה על הידיים ולוקחת אותה למטבח כי את בדיוק צריכה להוציא עוגה מהתנור. למעשה מה שקרה פה הוא שלקחת אותה לראות משהו, והסתת את תשומת לבה לעניין אחר. אבל היא, לא יודעת מזה, ואת לא נותנת לה לדעת מזה (לא אומרת לה: "תראי תנור" "תראי עוגה" וכו'). זה בדיוק ההבדל בין "לעבור הלאה" לבין "הסחת דעת".

מעבר הלאה - מצוין.
הסחת דעת - לא הייתי ממליץ.

ומכיוון שהם דומים חשוב להבין את ההבדל.