רגרסיה מגמילה מטיטולים

גל


שלום רב
בתי בת 3 ושמונה חודשים גמולה מטיטולים גם ביום וגם בלילה מזה יותר מחצי שנה
לפני כחודשיים נולדה לה אחות חדשה וברור שהרגרסיה הגיעה בגדול, אני יודעת שזה טבעי שתהיה רגרסיה אבל לא חשבתי שעד כדי כך.. כבר חודשיים שהיא עושה פיפי וקקי במכנסיים גם ביום וגם בלילה,שירותים זה כבר לא בא בחשבון.. גם בגן וגם בבית,אנחנו לא כועסים ורק מסבירים לה,מנסים לדבר איתה על זה אבל היא לא ממש משתפת פעולה, התשובה לה היא ככה בא לי,זה קשה ומתסכל בצורה בלתי רגילה ואנחנו פשוט חסרי אונים
אשמח אם תוכל לייעץ לי איך עוברים את התהליך הזה בצורה טובה ואם יש דרך לזרז את התהליך שלה לחזור לעצמה.
תודה גל.

דני גיל

24-01-2016 17:25
היי גל,
את כותבת שאתם "לא כועסים ורק מסבירים לה, מנסים לדבר איתה על זה אבל היא לא ממש משתפת פעולה". ובכן, מהיום אתם מפסיקים עם זה. אתם מפסיקים להסביר לה (מה יש להסביר פה?) ומפסיקים לדבר איתה על זה (כי סבבה לה שאתם מדברים איתה על זה). מכאן ואילך אתם מדברים רק בשפת המעשים. ובשפת המעשים אתם תגידו לה: "לא שווה לך לעשות במכנסיים". איך תעשו את זה?

ובכן, כשהיא עושה פיפי והיא מעדכנת אותך שעשתה אל תמהרי להחליף לה. יש לך תינוקת בבית ויש לך עניינים לטפל בהם ובאופן כללי יש לך חיים שאת מאוד אוהבת והם מעסיקים אותך, מה שאומר שהיא בתור הבת היקרה שלך תזכה למלוא תשומת הלב ומענה לצרכיה אבל שום דבר לא ייעשה בדחיפות ובקצב שהיא מכתיבה. תבקשי ממנה לגשת לחדר האמבטיה ולהוריד את הבגדים הרטובים. נסי להיות עניינית: בלי כעסים אמנם אבל גם בלי דיבורים מיותרים סביב זה. אחרי שהיא מורידה תבקשי ממנה להמתין ותני לה להמתין קצת עד "שתתפני". כשאת מגיעה להחליף לה תתקתקי את זה בצורה עניינית וזהו. חשוב שכל התהליך הזה יהיה משעמם עבורה. ומעט תובעני. לא משהו שהיא תרצה לחזור עליו גם מחר או מחרתיים. אל תהססי לרגע להיות אסרטיבית בדרישתך (חשוב שתהיה זו דרישה ולא בקשה) לקבל את שיתוף הפעולה שלה בהחלפת הבגדים וכו'. במאמר "סודות הגמילה מחיתולים" שבעמוד המאמרים תוכלי להוסיף ולהבין את ההיגיון שמאחורי הרעיון. בהצלחה!

גל

24-01-2016 18:22
היי דני,בכל פעם כשהיא עושה את צרכיה בתחתונים אני אומרת לה שהיא צריכה ללכת להחליף אבל היא לא מוכנה בטח שלא לבד.. אין לה בעיה להחליף רק אם אני הולכת איתה..
שאלה נוספת.. בלילה אחרי שעשתה במיטה היא באה אליי עם מכנסיים ותחתונים נקיים ומבקשת ממני להחליף לה וכמובן שאז היא מבקשת גם לישון איתי. אם אני מסכימה אז בבוקר גם המיטה שלי עם פיפי ואם אני לא מסכימה אז באמצע הלילה היא תתחיל לבכות ולהעלב, השאלה האם להסכים או להתעקש איתה?

דני גיל

25-01-2016 01:06
לשאלתך הראשונה, אין בעיה שתלכי איתה ותחליפי לה אבל החשוב הוא לעשות את זה בצורה עניינית שמפחיתה רווחים אפשריים עבורה. עשתה? בסדר. לא מעוניינת לגשת להחליף לבד? גם בסדר. אבל זה אומר שהיא צריכה להמתין לך (כי את לא פנויה מיד להחליף לה) וזה אומר שהיא לא יכולה להסתובב בבית ולשחק כי היא רטובה. וזו דרישה. ברגע שאת מרגישה שהיא מתמודדת עם קושי, שהעניין לא נעים לה, תמשכי עוד קצת ואז גשי איתה ותחליפו. בכל הזמן הזה את לא כועסת ולא נוזפת ולא מנחמת. את עניינית.

לשאלתך השניה, כשהיא מגיעה אלייך בלילה הייתי מציע לך לתת לה להיכנס למיטתכם ואחרי שהיא נרדמת להעבירה למיטתה, אבל אם זה לא מעשי כי היא מתעוררת בזמן המעבר אז אל תאפשרי לה. קחי אותה למיטתה אם היא מתנגדת. תציעי לה שתי אפשרויות: או שהיא נרדמת בכוחות עצמה או שאת יושבת איתה קצת. אבל לא טוב במצב שאת מתארת שהיא תירדם ותישן יחד אתכם.