גמילה ממוצץ

עינת


היי,

בתי בת אוטוטו 4 עדיין עם מוצץ, ייאמר לזכותה שמתחילת השנה (התחילה ללכת לראשונה לגן מועצה ובו יש ילדים גדולים ממנה, טרום חובה + חובה ביחד) היא משאירה את המוצץ בבית ונפגשת איתו לראשונה כשחוזרת הביתה. כמו כו, היא מאוד מודעת לכך שהוא מיועד "לקטנים" ולא מסתובבת איתו בפומבי... אבל עדיין מבלה איתו לא מעט וזקוקה לו בשעת השינה.
אנחנו מעוניינים לגמול אותה ואנחנו יודעים שגמילות איתה לא הולכות בקלות... הגמילה מהחיתולים היתה מאתגרת (ולא בגלל שברח לה, אבל בגלל שהיתה יכולה להתאפק ימים שלמים רק כדי לא לשבת על האסלה).
איך הכי כדאי להתחיל איתה את התהליך? כאמור היא מודעת שרגע הפרידה קרב, דיברנו על זה כמה פעמים והיא בעצמה אמרה שכשתהיה בת 4 תפרד ממנו, ובכל זאת הייתי שמחה לשמוע מה אתה ממליץ.

תודה רבה,
עינת

דני גיל

30-09-2016 01:17
היי עינת,
גמילה ממוצץ פשוטה מגמילה מחיתולים. בעוד שהגמילה מהחיתול דורשת את שיתוף הפעולה של הילד הרי שהגמילה מהמוצץ תלויה בהחלטה של ההורה בלבד. בגיל מסוים של הילד (גיל ארבע בהחלט מתאים לענייננו) חשוב שההורה ידע לקבל את ההחלטה הזו ולעמוד בה. ולמה זה חשוב? דווקא למען הדימוי העצמי של הילד, ההרגשה שסומכים עליו, שהוא יכול להתמודד עם משברים, שהוא חסין. איך בדיוק לעשות את זה? ממליץ לך בחום להקליד "גמילה ממוצץ" כאן במנוע החיפוש של הפורום ולקרוא כמה תכתובות. בהצלחה ואני כאן לשאלות והבהרות.

עינת

26-10-2016 14:50
היי,

תודה על התשובה, אבל האמת היא שזה היה כ"כ פשוט... לפעמים אנחנו כ"כ מתכונננים למשהו ובסוף מגלים שאין עניין בכלל.
היא פשוט הלכה ערב אחד במוצ"ש (כבקשתה) לעץ המוצצים, תלתה אותם שם ומאז לא היה זכר/משבר לעניין המוצץ, כאילו מעולם לה היתה איתו. :)