ילדה מגיבה באלימות

אינה


שלום, ילדה שלנו בת 1.10 בדרך כלל ילדה מאוד מתוקה ורגוע, יודעת לשחק עם עצמה וגם עם ילדים אחרים. במיוחד מבוגרים ממנה. אך בחודשים אחרונים הפכה למאוד רכושנית. לדוגמא אם היא רוצה לשחק במשחק כלשהו בגן או במסיבה היא תופסת בעלות על המשחק ולא נותנת לאף אחד להתקרב. מגיבה בכעס, צועקת - זה שלי! ויכולה גם לדחוף אם לא תופסים את הנושא בזמן. היום ספציפית היה מקרה בגן שהיא ועוד ילד רצו לשחק עם אותו ספר והיא התעצבנה ונשכה אותו. עוד סוג של אלימות היא כאשר היא סתם ככה נותנת מכות ( אמנם לא חזקות ) לאחד המבוגרים. כשהיא לא מקבלת משהו שהיא רוצה דווקא עכשיו. ולפני כמה ימים היא פשוט נתנה כאפה בפנים לסבתא שלה סתם ככה בלי שום סיבה.בבית כמובן אצלנו הכל מאוד רגוע. אנחנו לא מרימים קול לא עליה ולא אחד על השני. כל מה שנוגע בה מסבירים בצורה רגוע גם אם כועסים. לפי מה שאומרים בגן גם שם הם מטפלים במצבים כאלה ברוגע וסמכותיות. סביר להניח שבכל זאת היא לומדת את ההתנהגות הזאת בגן? מה אפשר לעשות? האם יש בכלל מה לעשות או שזה איזה תקופה שתעבור עם הזמן? 0

דני גיל

20-11-2016 20:04
היי אינה,
כמובן שזה יעבור. מדובר בשלב התפתחותי שכל ילד מגיב לו אחרת. אני לא מאמין ב"חינוך" בתגובה למקרים שאת מתארת ולא ב"למידה" ולא בשום דבר שיש בו התערבות מאומצת של מבוגר. כמובן שמקרים של אלימות אנחנו מונעים ועוצרים בגופנו, וזאת כדי להגן על ילדינו ולא כדי לחנך אותם. לא בגיל שנתיים. אפשר לנסות לכוון, להציג אלטרנטיבות, למשל להציע לה לשחק עם משחק מסוים באופן כזה שגם חברה שלה מהגן תוכל להצטרף. אפשר אבל לא הייתי מתאמץ בשביל זה.

לגבי מכות שהיא מפנה כלפי מבוגרים: לעצור בנחישות. לחבק אותה ככה שלא תוכל להזיז את הידיים ולומר שתי מילים: זה לא. וכשהיא לא מקבלת משהו שהיא רוצה בדיוק כמו שהיא רוצה או בדיוק בזמן שהיא רוצה זו ההזדמנות בשבילכם להעביר לה מסר שאלה הם החיים ואתם לא כאן כדי לרצות (ריצוי) אותה כל הזמן. ובהחלט זה הגיל שבו הילד צריך ללמוד שיש לו בבית לא רק זכויות אלא גם חובות, למשל להמתין בסבלנות, לדבר בכבוד, לבקש יפה ולא להתלונן, וכדומה. בהצלחה!