בן חמש עולה לכיתה א

עדינה


דני שלום, בני יליד 12/2011 יתחיל כיתה א כשהוא בן 5 ו 9 חודשים. מבחינת תכני הלמידה הוא מוכן והגננת המליצה להעלותו. אני חוששת שאולי הוא לא מוכן. הוא נוהג לומר על עצמו: ״איזה טמבל אני. איזה סתום״. מסרב למלא חוברות מוכנות לכיתה א אף על פי שכשהשתתף בסדנת מוכנות תפקד די בסדר. כל תחרות או אתגר מלחיצים אותו והוא מאוד לא בטוח בעצמו. מסרב לנסות לקרוא ״ספרוני״ כדי לא להיכשל. יש איתו גם קשיי התמודדות אחרים כמו עש בביקור בקניון נעלם לזמן ממושך וחוזר לבד אחרי סיור בחנויות צעצועים בזמן שאני מחפשת אותו בהיסטריה. לפני כשנה וחצי הוא אובחן על הרצף בתפקוד גבוה. חווד נוספת שללה זאת. לפעמים ברחוב הוא מצביע על אנשים ואומר איזה שמן וכו. משתמש תדיר במילות גנאי גם כלפי מבוגרים. אני אובדת עצות. מרפאה בעיסוק אמרה שאין צורך בטיפול. באופן כללי הוא מרגיש לי חסר גבולות . מגיב בקיצוניות להפסד במשחק. יכול לתת לי מכה רק כי מישהו הכניס לו גול. אשמח לעצתך הדחופה.

דני גיל

20-07-2017 00:36
היי עדינה,
בדרך כלל כאשר קיימת שאלה לגבי המעבר לכיתה א', ספק לגבי המוכנות והבשלות, אם זה על רקע קשיים רגשיים, חברתיים, דימוי עצמי נמוך, ביטויים של חוסר רצון מצד הילד, ההמלצה שלי תמיד תהיה לאפשר לילד להרוויח שנה נוספת במסגרת הגן. למה למהר? גם בואי נחשוב:

בהנחה שהוא עולה לכיתה א': מה יכול להיות הרווח הצפוי? מה יכול להיות ההפסד הצפוי?
בהנחה שהוא נשאר שנה נוספת בגן: מה יכול להיות הרווח הצפוי? מה יכול להיות ההפסד הצפוי?