בן שלוש מרביץ לאחותו הקטנה

ניסים


שלום דני , רציתי לדעת איך מתמודדים עם מצב שבו הילד שלי אורי בן שלוש מרביץ לאחותו הקטנה בת שנה ? באופן כללי אורי ילד טוב ,חברותי וממושמע .מצד אחד אורי אוהב את אחותו הקטנה אך מצד שני בכל הזדמנות שיש הוא מרביץ לה בין אם הוא עצבני ובין סתם כי הוא עבר לידה . התגובות שלי ובת זוגתי במהלך זמן ממושך היה סלחני , פשוט הפרדנו בינהם אבל המצב כרגע שאיבדנו סבלנות וכל פעם שהוא מרביץ אנחנו ממש מתעצבנים עליו ומענישים אותו בישיבה בחדר !
יש דרך לגרום לו להפסיק את האלימות שלו נגדה ?

דני גיל

27-08-2017 03:09
היי ניסים,
קודם כל שני ילדים בגיל הזה דורשים את הנוכחות הקרובה שלנו באופן תמידי. אם הם משחקים יפה יחד אנחנו פנויים להשתחרר לענייננו אבל ככל שלא אנחנו חייבים להיות שם ולמנוע את המתיחות מראש. למה זה כל כך חשוב? בעיקר כי אנחנו לא רוצים לשכנע את הבכור שלנו שהוא ילד רע. אם הוא יאמין בזה - הוא יהיה כזה. וככל שהוא ישמע אותנו מתלוננים ומאוכזבים, ונוזפים, ומענישים, ככה הוא יפתח דימוי שלילי ויתנהג בהתאם.

קצת קשה לי לענות לשאלתך שלא בהרחבה הראויה לה. אם עוד לא קראתם את ספרי "אלוהים בגובה העיניים" אז אני מאוד ממליץ כי הוא מאוד רלוונטי לשאלה שאתה שואל ומן הסתם להרבה סוגיות נוספות שאתם מתמודדים ותתמודדו איתן. הובלת יחסי התלות, הורות מקבלת מול הורות מצפה, כעס אכיפה מול כעס ציפייה, אלו הן מושגים שמאוד יסייעו לכם בהווה ובהמשך הדרך.

טעימה ממנו - רלוונטית גם לשאלתך - תוכלו למצוא כאן:
http://www.superdaddy.info/articles-25

בהצלחה!