קושי בלהרדים תינוקת בת שנה וחצי

דנה


דני שלום, אני זקוקה בבקשה לעצתך, הבת שלי בת שנה וחצי ומגיל צעיר מאוד הקפדתי איתה על טקס שינה קבוע שכולל מקלחת כניסה ישר לחדר שלה בקבוק והירדמות עצמאית לאחר מכן. אך בתקופה האחרונה היא מגלה קושי בלהירדם ובימים האחרונים זה החמיר ניסיתי מספר פעמים להישאר איתה בחדר קצת לדבר אליה, לקרוא לה סיפור ואפילו לישון לידה אבל גם אחרי ניסיונות אלה לוקח זמן עד שהיא מסכימה להניח ראש ולהירדם וכל יציאה שלי מהחדר מלווה בבכי וצרחות. בנוסף מאז שהתחלתי לקרוא לה סיפור היא מבקשת כשאני מסיימת לחזור על הסיפור שוב ושוב ואם לא היא בוכה. לבסוף היא נרדמת לאחר שעה בערך ובשעה יותר מאוחרת מהרגיל. האם יש דרך לגרום לה להירדם לבד או לגרום לה לתחושת ביטחון להישאר בחדר שלה לבד?
תודה רבה, דנה.

דני גיל

06-09-2017 01:20
היי דנה,
אם את רוצה - ונכון את רוצה - שהיא תניח ראשה על הכרית החל משעה מסוימת אז אל תשתפי איתה פעולה כשהיא לא נענית לדרישתך. כלומר את לא מסבירה לה ולא מנסה לשכנע ולא לבקש שוב ושוב. ההצעה שלי אלייך פשוט לצאת מהחדר. היא תבכה ואולי תצרח אבל מול ההתנגדות שלה את תהי נחושה שהיא תניח ראש. אם היא לא מניחה ראש את לא נכנסת. כשהיא מניחה ראש את נכנסת ומבקשת ממנה לעצום עיניים. ואת יוצאת מהחדר. כאן אנחנו מניחים שהיא שוב תבכה ותבקש אותך. זה בשלב ראשון. והמטרה של השלב הראשון היא לא להרדים אותה אלא לגרום להצעה הבאה שלך להיות הצעה מפתה. וההצעה: תרצי שאשב איתך בחדר?

פה אנחנו מניחים שהיא תשיב בחיוב להצעתך ואת מצדך תסבירי לה שאת מוכנה: היא מניחה ראש ואת יושבת איתה. את יושבת איתה בחדר, עסוקה בעניינייך, הפוקוס לא עליה. כלומר זה מצוין אם את מלטפת את ראשה למשל אבל העניין שלך הוא כבר לא בה. קחי לך איזה ספר, מחשב נייד, תשוחחי עם חברה בטלפון, כל דבר שיכול לאפשר לך להיות בחדר שלה בלי לספור את הדקות ולשחרר אותה להירדם. כשהיא רואה אותך יושבת בחדר שלה בעודך עסוקה בעניינייך היא מבינה שאת "כאן כדי להישאר" ולכן אינה דרוכה. כשהיא רואה אותך עסוקה בעניינייך היא מבינה שאין לה שם יותר מדי מקום ולכן משוחררת להירדם. וכשהיא רואה אותך עסוקה בעניינייך היא רואה אותך. וחשה בנוכחות שלך. אין מרדים מזה.

על שיטת ה"להיות ולא להיות" (אני בחדר אבל בעצם לא בחדר) תוכלי ללמוד מתכתובות נוספות ורבות כאן בפורום תחת נושא השינה.