בעיות (?) שינה

איתמר


היי,
יש לנו ילדה בת שנתיים מתוקה ואינטלגנטית לגילה.
בשבועות האחרונים היא פשוט לא ישנה טוב. לוקח לה זמן רב להירדם- לפעמים שעה ויותר. (אנחנו לא יושבים לידה- הולכים וחוזרים.) בנוסף היא קמה הרבה בלילה. היא ישנה טוב שעתיים שלוש ואז מתבכיינת. לפעמים סתם גונחת לפעמים קוראת לנו סתם כי איבדה את המוצץ, לפעמים למים, לפעמים ליטוף. ולעיתים רחוקות פשוט בוכה וצריכה ידיים. לרוב מדובר בביקור קצר אבל בדרך כלל כמה פעמים בלילה. (לעיתים כל שעה)
לציין כי במשך היום לא רואים עליה כי לא ישנה או עייפה/מצוברחת. בכללי היא ילדה חייכנית ושמחה.

תודה

דני גיל

26-09-2017 23:03
היי איתמר,
אני דווקא מאוד תומך ברעיון הישיבה בחדר הילדים - גיל שנתיים עד חמש - בזמן כניסתם למיטות. אמנם לא תמיד שהרי אם הילד לא מבקש את זה אז באמת שאין סיבה וזה מיותר במקרה הטוב. ההצעה שלי לשבת איתה כאשר אתה עסוק בענייניך כך שתשומת הלב לא ממוקדת בה. ואתה בכל זאת נוכח שם. מכיוון שאתה בחדר היא רגועה ובטוחה, מכיוון שאתה עסוק בענייניך יש לה את הביטחון שאתה "כאן כדי להישאר" וכך היא לא דרוכה במחשבה שכל רגע אתה עשוי לעזוב את החדר, ומכיוון שאתה לא ממוקד בה אתה מאפשר לה להכיר בעייפות שלה ולהירדם. אם תקליד במנוע החיפוש של הפורום את המילים הרלוונטיות לנושא השינה תמצא חומר כתוב נוסף שמבהיר את יתרונות הגישה "להיות ולא להיות" כפי שאני קורא לה.

ההנחה שלי: כאשר היא תתרגל להירדם בנינוחות היא גם תדע להירדם חזרה בנינוחות ובאופן עצמאי כאשר היא מתעוררת. בספר שלי בפרק "התערבות מעכבת" יש התייחסות נרחבת לנושא השינה ומאוד רלוונטית לתיאור הדברים שלך. תוכל למצוא את הכתוב גם בכתבה שהתפרסמה במגזין "עולם אישה" בלחיצה על הקישור - http://www.superdaddy.info/userfiles/olamhaisha.pdf