ילדה בת 8 לא ממושמעת

חניתה


ילדה בת 8 נבונה,ילדה טובה בבסיס בכורה לעוד 2 אחיות.אנחנו חווים כל בוקר קשיים עימה, לא מוכנה לקום , עייפה למרות שלכל המאוחר בשעה 8 וחצי במיטה.אז אחרי הפעם החמישית וזה לאחר שנגשנו וליטפנו , פשוט מרימים את הטון , לפעמים מורידים את השמיכה ולפעמים פשוט מקימים בכוח ונוצרת אוירה לא נעימה כי היא פשוט בוכה מתסכול... כל הפעולות לא משפרות את היום שאחרי.כמו גם חווים קושי בכל בקשה, תמיד מלווה בויכוח.
לא רוצה לסדר מערכת, מבקשת לסדר יחד / לא עכשין/ שהיא שונאת לסדר מערכת.
בנוסף תמיד מתערכבת בכל עניין ומייצרת אי שקט בבית.
מרימה ידיים על אחותה האמצעית, גם שאני מבקשת לא להשתמש בידיים או לא לקלל היא ממשיכה עד שאני מאיימת על כך שנלך מאותו מקום שהיינו, שהיא תלך לחדר וכו.
לציין כי כבר קרה מספר פעמים שאי התנהגות מותאמת גררה אפקט. אבל היא לא למדה
גם שאני מבקשת ללכת להרגע בחדר כי אני מסבירה שאני צריכה להרגע , היא מתתווכחת ופשוט מצליחה לגרום לי לאיבוד שליטה לכך שאכעס ולצעקות.רוב הזמן אני לבד בבית כי בעלי עובד משמרות.
אני רוצה לעזור לילדה כי היא מרגישה לא טוב בעם עצמה ועם ההתנהגות שלה , תמיד מבקשת סליחה ומרגישה שזה פשוט משתלט עליה.אשמח לעזרה וטיפים מכוונים

דני גיל

30-09-2017 16:25
היי חניתה,
כמו הרבה הורים את עובדת קשה ולחינם. גבול דק מפריד בין לקחת אחריות על הילדים לבין לקחת אחריות מהילדים. היא לא רוצה לסדר מערכת שלא תסדר מערכת. לא רוצה להכין שיעורים שלא תכין שיעורים. לא רוצה לסדר את התיק שלא תסדר. יש עולם בחוץ והיא תצטרך להתמודד איתו. תני לה להתמודד: עם בית הספר, עם המורה, עם המנהלת, עם החברים. כל התערבות שלך רק מעכבת. לגבי ההתעוררות בבוקר אני מציע לך לא להעיר אותה בבוקר בבקשה לקום. גשי אליה, שבי דקה על מיטתה, לטפי את ראשה, שאלי אותה איך היה הכריך שהכנת לה אתמול, ספרי לה משהו על היום שיבוא, מתי את חוזרת מהעבודה נניח, האם יפה מה שאת לובשת כרגע. כאלה. ורק כאלה. אחרי עשר דקות גשי אליה שוב לשאול מה היא רוצה לשתות ואחרי שתי דקות גשי "להעיר" אותה.

מאוד הייתי ממליץ לקרוא בעמוד המאמרים את המאמרים:
הסמכות לומר כן
תשומת לב שלילית

בהצלחה!