גמילה

שלומית


שלום, ביתי בת שנה ועשרה חודשים מודיעה שיש לה פיפי ורצה לשירותים (אחיותיה הגדולות נגמלו בגיל זה גם הן). אולם לא מסוגלת לעשות את הפיפי באסלה / במקטין אסלה / בסיר, ניכר כי לא נח לה להוציא את הפיפי. בשל כך היא מתאפקת פרקי זמן ארוכים מאוד (אפילו שעה-שעתיים) ובסוף מודיעה שיש לה פיפי דחוף ורצה לחדרי לעשותו על הרצפה. ניסיתי לקחת את הסיר לחדרי, לחדרה ולכל פינה בבית שהיא גררה אותו אליה אך היא לא עושה בסיר היא יושבת (גם על האסלה) ולא מוציאה את הפיפי.ניסיתי להציע תגמול אם תוציא פיפי ולא צלח. אשמח לסיוע, תודה.

דני גיל

08-10-2017 21:06
היי שלומית,
קודם כל זה מצוין שהיא מודיעה לפני ומצוין שהיא ניגשת למקום "ייעודי" כדי להתפנות. זה מצוין וחשוב שתחזקי אותה על כך. שימי לב בעניין זה למאמר "סודות הגמילה מחיתולים". ויש לי הצעה פרקטית:

בשלב ראשון לבקש ממנה לגשת למקלחת במקום לחדר שלך. בשלב שני להוסיף את הסיר. לא כדי שהיא תשב עליו אלא כדי שהיא תנסה "לקלוע" לתוכו. מעין משחק. את גם יכולה להמתין שהיא תתחיל ואז להוסיף את הסיר. וככל שיש יותר בתוך הסיר ככה את שמחה בשמחתה ובעצם מחזקת אותה על כך. ההנחה שלי שהמשחק הזה יביא אותה למצב ישיבה גם ללא ההתערבות שלך. מוזמנת לנסות.

"ניסיתי להציע תגמול אם תוציא פיפי" - אתר סופר דדי לא מסכים לדברים האלה :) מוזמנת לעקוב.