שירותים במקומות ציבוריים

עינת


שלום! ילדתי בת שנתיים ותשעה חודשים, בקיץ האחרון היא נגמלה יחסית בקלות מהחיתולים ועכשיו היא יכולה אפילו לקום באמצע הלילה מתוך שינה עמוקה ולהכריז שיש לה פיפי. הבעיה היא שהיא לא מוכנה לעשות פיפי במקומות ציבוריים או בדשא בחוץ, דבר שמקשה מאד על טיולים בחוץ או אפילו בגני שעשועים. היא צורחת ממש חזק שהיא רוצה לעשות בבית ולא מוכנה אפילו לנסות לעשות בדשא או בשירותים ציבוריים. זה ממש בעיה כי היא צורחת כל הדרך הבייתה שהיא לא יכולה להתאפק ושום דבר לא גורם לא להפסיק לבכות. כל האנשים ברחוב מסתכלים וזה ממש לא נעים, בייחוד אם הדרך הבייתה לוקחת זמן מה. היתה תקופה בהתחלה שהיא מסכימה לעשות על הדשא בחוץ אבל מאס יש רגרסיה... מה אפשר לעשות?? זה גם לא בריא להתאפק כל כך. אתמול היא עשתה בבגדים בדרך הבייתה רק כדי לא לעשות בפארק שהיינו בו.

דני גיל

14-10-2017 01:10
היי עינת,
הורים לפעמים מחמיצים שפע של הזדמנויות לעלות בענק לעמדת ההשפעה וזה קורה בגלל ניהול לא נכון של מפת האינטרסים. מיד יהיה לך ברור ולשם כך נתחיל בדוגמה:

את רוצה לקחת אותה לבריכה אבל את יודעת שהיא לא תהיה מעוניינת בקרם הגנה. לכאורה האינטרסים מתנגשים: את רוצה קרם הגנה - היא לא. אבל חוץ מזה שהיא לא מעוניינת בקרם הגנה את יודעת עוד משהו: שהיא מאוד מעוניינת להגיע לבריכה. והנה האינטרסים מתחברים. איך נגרום לכך שהאינטרסים המשותפים יכתיבו את סדר היום ולא האינטרסים המנוגדים?

אז כאן זה קם ונופל על תקשורת. ועל עיתוי ועל ניואנסים. אם נבקש את שיתוף הפעולה שלה בהגיענו לבריכה, ולא לפני, נפגוש מן הסתם אינטרסים מתנגשים. אם נבקש את שיתוף הפעולה שלה לפני שבכלל קיבלנו החלטה ללכת לבריכה אנחנו מגדילים את הסבירות לפגוש אינטרסים משותפים. אנחנו יכולים להגיד לה:

אפשרות א': "נלך לבריכה בתנאי שתבטיחי לי שתשימי קרם הגנה"
שזו אפשרות שאני פחות אוהב כי היא מעוררת את הילד/ה להתנגד.

אפשרות ב': "זה רעיון מצוין אבל אני לא יודעת אם אנחנו יכולים... פעם קודמת לא רצית קרם הגנה ואנחנו לא יכולים להיות בבריכה בלי קרם הגנה"

לענייננו זה, עשוי להיות מאוד אפקטיבי אם תגרמי לה פה ושם לשלם מחיר על חוסר שיתוף הפעולה שלה, וזה עשוי להיות אפקטיבי ככל שלא ניסית את זה עד כה. אנחנו לא מדברים על עונש ואת גם לא עושה את זה כשיטה. מציע לך לנסות פעם-פעמיים ולראות איך היא מגיבה לכך.

מה שעוד יכול מאוד לעזור - בין אם היא משתפת פעולה עם ההצעה שלי ובין אם לא - הסיר המתנפח "נויבו". מוזמנת לגגל כי נראה לי יכול להיות פתרון מצוין למצב שאת מתארת.