גמילה מחיתול בלילה

נעמה


ערב טוב דני
אני אמא לילד מתוק בן שנתיים ושלוש. בחודש האחרון התחלנו תהליך גמילה מחיתולים. בגדול במהלך היום הילד מתקשר יפה אין הרבה פיספוסים וגם אם יש הוא מודיע שניה לפני. ככה שנראה שלפעמים קשה לו לדעת לזהות את הרגע הנכון ללכת לשרותים. לכן במהלך היום בגן וגם בבית התחלנו להגדיר זמנים (מעבר לבקשות שלו ) של ישיבה על הסיר (שאנחנו מחליטים עליהם) וזה ממש עוזר. עם קקי הרבה יותר קל לו לזהות ואת זה הוא לבד מבקש.
עכשיו לעיניין של גמילת הלילה. התחלנו את התהליך של גמילת הלילה די במקביל מיכוון שהילד ממש ביקש והיה נראה שכל ההסברים שלנו לגבי חיתול לילה או תחתוני פיג'מה לא עבדו עליו והיה לו חשוב שאם הוא גדול אז עד הסוף. החלטנו להקשיב לרצונות שלו ועברנו לתחתונים בלילה ממש יומיים אחרי תחילת הגמילה. כעיקרון היו כבר לילות שהוא קם יבש אבל בגדול לרוב הוא יעשה פעם אחת פיפי בלילה. קראתי את המאמר של סודות הגמילה מחיתולים ורציתי קצת שתחדד לי על הרעיון של להקים אותו לפיפי לפני שאני הולכת לישון. מיכוון שאם הוא מרטיב זה פעם אחת בלילה וזהו אני מקווה שאולי זה יעזור. (אנחנו בלב שלם בתהליך ולא ממורמרים פשוט הפרוצדורה של החלפת סדינים ופוך בחורף היא לא להיט ולכן קיוויתי שאולי זה יעזור קצת ואולי יגדיל את הפעמים שהוא קם יבש)
אז יש לי כמה שאלות:
1. האם לקחת אותו לשרותים? או עדיף לשים סיר ליד המיטה? הוא עוד טיפה קטן וצריך את העזרה בהתיישבות על הסיר בטח אם הערתי אותו..
2. מה אני עושה אם הוא מתעצבן מזה שהערתי אותו בכלל ? איך להגיב לבכי במידה ויהיה? לא רוצה שיצא לו מזה רווח יותר מידי אבל גם שלא יהיה במצוקה.
3. במידה והכל הולך טוב עד מתי ממשיכים עם הלהעיר ולקחת לשרותים? האם פשוט אחרי תקופה מפסיקים ובודקים מה קורה?

תודה מראש !
והמשך ערב נעים.

דני גיל

26-11-2017 00:53
היי נעמה,
קודם כל נשמע שאתם פועלים מצוין עד כה. לא הבנתי למה הוא צריך להתיישב כדי לעשות פיפי. ההצעה שלי לא להעיר אותו ממש אלא לקחת אותו על הידיים בחיבוק אוהב ולהעמיד אותו מול השירותים, להפשיל מכנסיים, לתמוך בו בכתפיים, וזהו. אם יש לו יהיה בסדר והוא יעשה. אולי יצטרך לילה-שניים כדי ללמוד את העניין אבל לדעתי לא יותר מזה. באופן הזה תוכלו להמשיך תקופה ארוכה בלי שזה יפריע לו ובלי שזה יפריע לכם ומתי שתרצו לבדוק אם אפשר בלי העזרה שלכם תבדקו. את התשובה תקבלו בבוקר.

נעמה

26-11-2017 10:00
תודה דני
האמת אין סיבה לישיבה בעשיית פיפי זה פשוט מה שעושים איתם בגן אז המשכנו ככה.. ולא חשבנו יותר מידי :-
מה לעשות במידה ויש התנגדות ובכי ? הוא לא בטוח יאהב את הרעיון שמעירים אותו

דני גיל

26-11-2017 23:43
דווקא יכול להיות שהוא יפתיע אתכם. תרימו אותו בחיבוק אליכם, תנו לו נשיקות, הרעיון הוא לא להעיר אבל גם לא לפחד שיתעורר. כדאי גם להכין מגבת/שטיח שיעמוד עליו. אם הוא יבכה ויתנגד מציע שלא תתעקשו בשניים-שלושה הניסיונות הראשונים.

נעמה

03-12-2017 00:30
תודה רבה אעדכן בהתקדמות.