קשר לא טוב עם אבא

מעין


הי שלום אני מאוד אשמח אם תגיב לשאלתי.בתי בת ה 5.5 מתוקה, רגישה ונבונה. אינה רוצה בקרבתו של אביה.לא היה שום דבר חריג בבית האווירה טובה ונעימה רוב הזמן.מגיל קטן מאוד זה ככה ובעלי כל הזמן חושב שזה יעבור וישתפר ולדעתי זה רק נהיה יותר גרוע ומורכב.אני חייבת לציין כמובן שהוא אבא מקסים ואוהב עם הרבה חוש הומור ולרוב לא נעלב ולא לוקח את זה קשה מדי. לי זה מאוד מפריע שהקשר לא חזק וטוב היא יכולה להרוויח מזה המון.אין על קשר חזק של בת ואבא זה שיא הביטחון בעייני.וחבל לי בשבילה
היא לא רוצה שהוא יקלח אותה, יארגן אותה בבוקר, יקח אותה לגן בטוח לא( ואם כן זה מלווה בבכי קורע לב).לא רוצה ללכת איתו גם אם זה דברים שהיא הכי אוהבת בעולם לעשות.מבחינתה את הכל לעשות רק עם אמא.לא מוכנה שאבא ישכיב אותה לישון, מבחינתה שהוא לא יבוא איתנו לשום מקום.אתמול הוא הפתיעה אותה בחוג וכשהיא קלטה אותו היא ממש התבאסה ועשתה פרצוף. הוא ממשיך לטעון שהכל בסדר והכל יעבור והוא לא חושב שהוא צריך להתאמץ ולעשות משהו מיוחד אלא הדברים יקרו מעצמם.אני לא רואה איך זה משתנה ופתאום לבית ספר שנה הבאה היא תרצה שהוא יקח אותה.אני כמובן מנסה לא לשתף עם זה פעולה אבל גם לא לוחצת מדי לקרב אותה .אני חושבת שניסיתי די הכל ויכול להיות שהוא צריך לעשות כדי להתקרב.לא יודעת ומאוד עצוב לי בשביל ביתי.
תודה לך ואם חסרים לך חלקים בפאזל הזה אשמח לענות

דני גיל

14-02-2018 10:46
היי מעיין, בואי נדמיין רגע מצב אחר: את אם יחידנית לבתך בת החמש וחצי ואתן גרות אצל אמא שלך. בתך לא רק שמעדיפה את הקרבה של אמא שלך אלא גם דורשת שהיא תהיה לה הדמות המטפלת הבלעדית. היא לא רוצה שתקלחי אותה למשל. רק סבתא. מה את עושה?

מעין

15-02-2018 14:22
הי תודה על תגובתך המהירה. אני מניחה שאם הייתי רואה שהמצב הזה הוא זמני ובחלק רק בחייה הייתי זורמת ועדיין מנסה יותר לקרב אותה אלי ולעבוד על הקשר. אבל אם הייתי רואה שהמצב הזה ממשיך הרבה מאוד זמן וגם לא רוצה את קרבתי בכלל הייתי מבינה שיש פה איזו בעיה והייתי מנסה להבין לבדוק ולטפל ובטח לא לחכות שהזמן יעשה את שלו.היא גודלת ואני לא רואה איך פתאום הדברים יכולים להשתנות. הלוואי שאני טועה אבל זה לא נראה כך.גם כשאני זזה לגמרי הצידה ונותנת לו להתמודד איתה לבד היא תמיד תעדיף לוותר או לא לעשות בכלל גם אם היא נפגעת או מפסידה מזה בסופו של דבר.דוגמא, שאבא הציע לה ללכת יחד לסרט, לאכול גלידה או משהו שהיא מאוד אוהבת, היא תעדיף לוותר. כמובן שאם אציע לה היא תקפוץ משמחה.
אני משתדלת מאוד לא להיכנס איתה לשיחות על אבא כי זה מרגיש לי לא נכון, אבל אם זה קורה היא אומרת שהיא רוצה רק עם אמא.

דני גיל

15-02-2018 21:22
טוב אם היתה זו שיחה הייתי מחדד את השאלה אבל מכיוון שאנחנו מתכתבים נאמר כך: הורה משמעותי לילד שלו הוא הורה נוכח. הוא הורה שמעורב בחיים של הילד, בכל גיל, והוא הורה שרואה בתפקיד שלו זכות גדולה וחובה לא פחות גדולה. הוא הורה סמכותי. והוא לא שואל את הילד שלו אם הוא ראוי לתפקיד, אם הוא ראוי לקלח או לא ראוי לקלח, ראוי להיות אבא או לא. ברגע שהשאלות האלה נשאלות (והן נשאלות) לא פלא שיורדות לו נקודות במבחן הקבלה. וברגע שאת נלחמת את ה"מלחמה" שלו יורדות לו עוד ועוד נקודות. שינוי יכול להיות פה אבל השינוי הזה חייב לבוא ממנו. זה צריך להפריע לו לפחות כמו שזה מפריע לך ורק אז אפשר יהיה לצאת לדרך.

ועכשיו השאלה באמת אם זה מפריע לו. האם זה מפריע אבל הוא לא יודע מה לעשות עם זה ולכן מעדיף להתכחש? האם זה מפריע לו אבל גם נוח לו והוא נכנע לנוחות? יכול להיות שזה לא מפריע לו בכלל?

אלה שאלות שכדאי לבדוק אתם יחד או גם בסיוע מקצועי. כאשר הוא ירוויח את הנחישות לעשות שינוי תזמיני אותו להתייעץ איתי כאן ואשמח לעזור לכם.

מעין

16-02-2018 11:25
המון תודה לך על התשובה. מאוד התחברתי למה שרשמת...

דני גיל

16-02-2018 12:17
מצוין. בהצלחה!