חרדה דמיונית ממעופפים ילדה בת 4 וחצי

ליה



ם דני,מה שלומך?

אני ובעלי נתקלנו בבעיה חדשה עם הבת שלנו ואנו לא יודעים כיצד להתחיל להתמודד ונתקלנו בפורום שבו אתה נותן טיפים מצויינים. נשמח מאוד לעזרה ממך, אם זה בסדר כמובן.

יש לנו ילדה מקסימה ויחידה בת 4 וחצי,מאוד מאוד רגישה וחכמה.
כבר שני לילות מתעוררת בשעות דיי קבועות 2-3 לפנות בוקר וצורחת שיש לה ג'וקים וזבובים ומעופפים בחדר ועל המיטה ועליה (הכול בדימיון) והיא רוצה שילכו. אחרי שאנו מדברים איתה ומרגיעים איתה שברגע שהיא תישן הם יצאו, היא נתקפת צרחות אימים ופאניקה שאני ובעלי כבר נבהלנו.
הלילה הראשון נמשך עד 7 בבוקר, היינו גמורים מעייפות ובקושי ישנו.
אמרתי לה שהמעופפים רוצים להיות חברים שלה והם אוהבים אותה. הלילה השני היא לא התעוררה, כי כנראה הייתה עייפה מידי אבל דיברה על זה שהיא פוחדת לפני שנרדמה באזור 20:00.
הלילה האחרון היה מאוד קשה עבורה ועבורנו. קמה בבהלה שהם עולים לה על הידיים והיא רוצה שהם ילכו. לא משנה מה אמרנו לה, נתקפה צרחות אימים והייתה במעין התקף אמוק. בסוף לא הייתה לנו ברירה וכמה שניסינו להימנע בסוף הבאנו אותה לישון איתנו.
נשמח מאוד אם תוכל לכוון אותנו בעצה שתוכל לעזור לנו? זה חדש לנו ואנו לא יודעים כיצד להתמודד...

תודה רבה

דני גיל

20-07-2018 13:49
היי ליה,
נכון שהג'וקים והזבובים קיימים אצלה בדמיון אבל מבחינתה זה לא משנה. הם קיימים. היא רואה אותם ומרגישה אותם. וההבנה הזאת חשובה בבואנו לעזור לה. אני מבין את הבחירה שלכם להצטרף לעולם הדמיוני שלה ולנסות להשפיע מתוכו. המחשבה היא שאם היא כל כך עמוק בתוך הסרט הזה, ונראה שלא ניתן להוציא אותה ממנו, ניכנס לשם אנחנו לפחות שלא תהיה שם לבד, ככה גם נוכל לנדב לה עצות לכאורה מרגיעות:

"ברגע שהיא תישן הם יצאו"
"המעופפים רוצים להיות חברים שלה והם אוהבים אותה"

והיא מצדה לא קונה את זה. בצדק. גם אנחנו לא היינו נרדמים בתנאים כאלה וגם אם אנשי המכירות הכי מתוחכמים היו מנסים לשכנע אותנו שהג'וקים האלה חברים שלנו. ההצעה שלי:

תעירו אותה. ממש. כמו שמעירים בבוקר. תדליקו אורות, גשו לשטוף פנים, תעטפו אותה בחום ואהבה ותסבירו לה שהיא חלמה חלום, ותכף נחזור לישון. אני מניח שהיה טריגר להזיות האלה כלומר היא חוותה (במציאות) קרבה של מעופפים למיניהם ונבהלה מכך, לכן זה גם יחלוף במהירות שזה הופיע.

דני גיל

20-07-2018 14:00
ועוד דבר: גם בשעות היום כשהיא לחלוטין רגועה וערה ומחוברת למציאות, תסבירו לה שיש מצב כזה שבלילה חולמים חלום ומתעוררים ממנו, והוא נראה ממש אמיתי גם כשפותחים עיניים, ואנחנו ממשיכים לראות את מה שראינו בחלום. וברגע שזה קורה, אנחנו, אמא ואבא, נעיר אותך ו"נגלה" לך שזה חלום והכל בסדר.

ליה

20-07-2018 16:14
תודה רבה דני, אנו ננסה את הטיפים שהצעת לנו.
רק אם למרות מה שנגיד, היא תמשיך להתעקש שזה אמיתי ולא חלום ושהיא מרגישה אותם מטפסים עליה... איך אפשר להמשיך משם?

דני גיל

20-07-2018 20:33
כן זה הגיוני שזה יקרה. אתם מצדכם אל תתאמצו לשכנע אותה שהיא מדמיינת ותנו לה את הביטחון שהיא זקוקה לו ברגע הזה. תגידו לה:

בסדר אני פה
אני איתך

תחבקו אותה ותרגיעו אותה בנוכחותכם העוטפת, ואת המסרים הרציונליים תשאירו לשעות היום.

אריאלה

14-04-2019 17:10
אהבתי את התשובה ממש! דני זה אתר מקסים וחשוב כל כך. יישר כוח.

דני גיל

15-04-2019 13:01
תודה!