הילד שלי משתמש הרבה בידיים

לו


שלום
הילד שלי משתמש הרבה בידיים במשחקים ,אם רוצה לקרוא למישהו הוא קורא לו ובנוסף משתמש ביד לגעת בכתף שלו.בכיתה הוא לא מרביץ אבל מכה בעדינות עם המחברת את הילדים שלידו ,לא יודיע אם הכוונה לקבל צומת לב מקסימלית או משהוא אחר אבל העניין מציק לחברים ולו גם .זה לא כואב או משאיר סמנים אבל עצם העובדה שכל פעם שעובר ליד מישהו חייב לתת לו נגיעה בכתף בבטן ביד .אני מדגיש שזה לא כואב או מכה חזקה אבל לראות את זה מציק . האם זה מעיד על משהו ? והאם בתור הורים ניתן לעשות משהו?
תודה

דני גיל

25-09-2018 22:03
בן כמה הילד? איך הוא באופן כללי עם דחיית סיפוקים?

לו

26-09-2018 09:35
הילד בן 8
עם דחיית סיפוקים הוא לא שולט .כל הזמן משעמם לו .
העיסוק הכי הרבה מעסיק אותו ואז אתה מנטרל אותו הוא משחקי מדיה בפלאפון או בפלאיסטאשין

דני גיל

26-09-2018 11:41
לאו דווקא במצבי שעמום. האם הוא יודע להתאפק ולהמתין בסבלנות כאשר הוא צריך ממך דבר מה ואתה באותו רגע משוחח בטלפון כך שאתה לא פנוי לעזור לו מידית? האם הוא יודע להמתין בסבלנות שיחלקו את העוגה במסיבת יום-הולדת או שהוא ידחוף את היד כדי לזרז את העניין? בתקשורת המילולית, האם הוא מאפשר לסיים משפט או שיותר מדי פעמים אתה רואה אותו מגיב מהר וחותך?

כשהוא "משתמש בידיים" עם חברים שלו הוא מפעיל הרגל ויהיה קשה לו להיפרד מההרגל הזה ככל שנראה רק אותו ולא את מה שיוצר אותו. לכן ההצעה שלי היא כזאת:

1. לשים לב למצבים בהם הוא מתקשה להתמודד עם דחיית סיפוקים ולעזור לו שם. לא להעיר ולא לנזוף אלא דווקא להפנות את תשומת לבו לכך שקשובים לו ולצרכים שלו ובאמת לא יקרה כלום אם נמתין בסבלנות כמה שניות כדי להשיג את מבוקשינו. עם הרבה אהבה וסבלנות גם מצדכם ההורים כי בסופו של דבר ילדינו לומדים בעיקר תוך צפייה בנו.

2. במקביל מציע שתתפוס איתו שיחה לעניין מה שאתה מתאר "שימוש בידיים". חשוב שהוא יבין ממך שאתה יודע שהוא לא עושה את זה בכוונה אבל אתה רואה את זה מהצד וזה נראה לך נורא מציק ולא במקום, ובעיקר מיותר. תפנה את תשומת לבו לכך שהוא יכול להשיג את מבוקשו גם ללא ההרגל הזה ואולי גם תחשבו יחד על מצבים שבהם זה קורה ואיך אפשר בלי. תן לו את הביטחון שאתה איתו באתגר הזה (כי לשנות הרגלים זה אתגר) ותשאל אותו אם הוא חושב שהוא צריך את העזרה שלך בזמן אמת, אם הוא רוצה שתיתן לו איזשהו סימן כאשר זה קורה או כאשר זה עלול לקרות כדי שישים לב וידע להימנע. בהצלחה!