בעיות שינה - בת שנה ו-8 חודשים

נטלי


היי דני,
אשמח להתייעץ איתך, בתקווה שבקרוב תגיע הישועה. בתי בת שנה ושמונה חודשים. עד לפני שבועיים - הייתה נרדמת לבד, אחרי טקס שינה - אפילו אומרת ביי ונותנת כיף ביד. באמת שהלילות היו מבורכים! לפני שבועיים, יצאנו אני ובעלי ביחד עם בתי לנופש בן שבוע. במהלך השבוע, היא לא הסכימה להיכנס ללול במלון ולכן כדי לתת לה תחושת ביטחון - שמנו אותה לישון יחד איתנו במיטה. מאז שחזרנו (כבר חלף שבוע וחצי) היא לא מוכנה ללכת לישון במיטה שלה, בוכה, צורחת, ואם כן מסכימה להיכנס - אז אסור לנו לזוז מהמיטה שלה עד להירדמות מלאה. מה עושים כדי להשיב את ההרגלים שלה בלי שאצא מהדעת?

דני גיל

06-04-2019 23:34
היי נטלי,
קורה לכולם. או כמעט לכולם. גיל שנתיים פלוס מינוס אנחנו מגלים שינוי בהרגלי השינה כמו בעוד כמה היבטים בחיי הילד. אם השינוי הזה בא עם טריגר, כלומר זה קורה אחרי כמה ימים בהם הילד נכנס למיטת ההורים משום שהוא חולה, או משום שאבא במילואים, או משום שאמא בחו"ל, או משום צאתכם לנופש כפי שאת מתארת, ההורים מייחסים את הסיבה לשינוי לטריגר במקום למאפייני הגיל. ואז זה באמת נורא מתסכל כי את מרגישה שאפשר היה להימנע מזה, ובגלל טעות לכאורה כזו או אחרת שעשיתם פגעתם בהרגלי השינה הבריאים של בתכם וברגעי המנוחה שלכם.

ההצעה שלי לשבת בחדרה עד שהיא נרדמת, לשבת באופן כזה שממקד את תשומת הלב שלך בעצמך ובעניינייך ולא בה, תוכלי למצוא הרבה חומר כתוב פה בפורום כיצד לעשות את זה נכון. יכול להיות שזה גם זמן מתאים למיטת מעבר שכן כך תחסכו לעצמכם התמודדות עם שינוי נוסף שתדרשו לו ממילא בעתיד הקרוב.