התפרצויות זעם ילד בן 7

הילה


היי ,
יש לנו ילד בן 7 מקסים ואיטנלגנט שעושים מה שהוא רוצה הוא הילד הכי טוב בעולם .
ברגע שלא מכבדים את רצונותיו הוא נהיה תקיף , ברגע שהוא כועס הוא טורק דלתות נהיה תוקפני וממש מאבד שליטה המעבר הזה מאוד חד מהילד הכי מקסים שיש לילד שלא ניתן להרגיע אותו ואני לא יודעת איך להתמודד במצבים אלה. הסברה לא עובדת כי אין עם מי לדבר טריקת הדלתות זריקת חפצים וזעם גם לא מקובל ומהווה דוגמה רעה לאחים הקטנים יותר זה קורה הרבה לפחות 3 פעמים בשבוע איך פותרים בעיה זאת ? איך ניגשים לילד שבהתקף זעם לא מקשיב .
תודה מראש

דני גיל

11-08-2019 03:31
היי הילה,
מה אם כך בכל זאת את עושה בתגובה להתקפות הזעם שלו?

דני גיל

11-08-2019 03:33
או ליתר דיוק מה *אתם* עושים?

הילה

19-08-2019 23:54
היי דני , במידה וזה קורה בבית אנחנו נותנים לו להירגע בחדר מנסים לא להתייחס .אם הוא ממש משתולל ומקלל אנ מאיימים בעונשים שהוא לא יוכל להזמין חברים/לא יקבל פיצה ( נמנע ממנו דברים שהוא אוהב ).קרה לנו לאחרונה שזה קרה מחוץ לבית ואז הוא ניסה ללכת מהסיטואציה היות שהיינו בבריכה שזה קרה לא יכלנו לעזוב אותו לבד וזה היה ממש קשה כי שהוא כועס הוא לא מקשיב והיינו צריכים להבטיח לו דברים כדי שלא יילך .

דני גיל

29-08-2019 23:04
הילה מתנצל רק עכשיו ראיתי את תגובתך. תני לי סימן שאת עדיין כאן ואשמח להשיב לך.

הילה

09-09-2019 00:46
אשמח לתגובה

דני גיל

10-09-2019 23:32
הילה אני מבין שהוא מאתגר אתכם ומעמיד אתכם במבחנים לא פשוטים אבל דווקא משום כך מציע לשלול מראש את מה שלא עובד: עונשים - לא יסייעו. איומים בעונשים - לא יסייעו. שוחד לסוגיו - לא יסייע. מה כן? לדעתי פחות חשוב מה אתם עושים סמוך לפרצי הזעם שלו וכן מאוד חשוב כיצד אתם נוהגים לאחר יעבור זעם. אני במצב כזה הייתי מגיב באופן כזה שלילד שלי יהיה ברור שלא עברתי לסדר היום גם אם עבר זמן מאז האירוע, כלומר משהו משמעותי קרה, וההתנהגות שלך פוגעת ביקרים לך, ולכל מעשה כזה יש משמעות. כעס? דווקא לא. לא כעס אבל כן ביטוי לתחושות המעיקות שממילא מלוות אתכם אחרי מקרים כאלה, ולכן את לא אותה האמא החיונית והשמחה שהיתה לו רק לפני שעה, ואת גם לא נחמדה כפי שהיית לפני שעה. החשוב הוא שהוא ילמד משהו על עקרון ההדדיות במערכת יחסים ואת לא עושה את זה ממקום כוחני, מעניש, אלא ממקום של תגובה מתבקשת להתנהגות שלו כלפייך (שהיא משמעותית יותר בשליטה ממה שאת אולי חושבת).