בת 3 מרביצה לבת החצי שנה

איילה


הי דני,
הבת שלי (3) התחילה להרביץ לאחותה בת החצי שנה. כל עוד מדובר בהצקות קטנות כאלה אני לא מתייחסת, אך מה לעשות שמדובר בקווים אדומים שאני לא יכולה להרשות לה? היא ילדה חדקה מאוד, באמת נינג'ה, נותנת לה אגרופים חזקים, היום בעטה בה בפנים. פה אני מרגישה שאני חייבת להתערב באופן אסרטיבי יותר כי אני באמת חוששת לקטנה. אני כל הזמן איתן, לא מורידה מהן את העיניים, אבל זה קורה מולנו כל הזמן.
תודה!

דני גיל

17-08-2019 18:36
היי איילה,
ילדים בוחרים את ההתנהגויות שלהם לפי מה ששווה להם ולא לפי מה שאנחנו ממליצים להם במילים. ראשית אני מציע להגביר את הנוכחות ההורית כדי לצמצם מה שאפשר את המקרים הללו, וכאשר זה בכל זאת קורה, למקד את תשומת הלב דווקא בקטנה שלך שנפגעה, ואז לקבל איזו החלטה שגובה מהגדולה מחיר. לא כעונש ולא כהתחשבנות אלא כתוצאה טבעית של תוצאות מעשיה. לדוגמה: הן משחקות על השטיח וברגע מסוים הגדולה מרביצה לקטנה, את בתגובה ניגשת ומתיישבת בין שתיהן, גם כדי ליצור הפרדה פיזית וגם כי את יודעת שבמקרה לענייננו הנוכחות הפיזית שלך תפריע לה, כי היא צריכה את השטיח פנוי לטובת המשחקים שלה. כאשר היא תבטא את חוסר הנוחות שלה תעדכני אותה, בנימה אגבית, שאת כאן כדי למנוע מקרה נוסף כמו זה שקרה.

במקביל, חשוב לחזק את מעמדה בבית כבת בכורה, שקרובה אלייך בזכות היותה הבוגרת, שניתן להיעזר בה ולשתף אותה, להכיר לה תודה כשהיא במיטבה וכשהיא עוזרת ומשתפת פעולה, ובאופן כללי לראות אותה במיטבה. חשוב שהיא תדע שאת רואה אותה ברגעי ההצלחה ומוקירה אותה על כך. יש לכם תינוקת בבית, ולה המון רווחים בשל היותה התינוקת. תמיד תשאלו את עצמכם באילו רווחים זוכה הבוגרת שלנו על היותה הגדולה.