מריבות בין אחים

טל


יש לי ילד קש"ר בן 11 שלא מפסיק להעליב, להשפיל, ולפגוע במילים באחיו בן ה 6. שוחחתי עימו,דיברתי,ביקשתי,הסברתי,צעקתי ושום דב לא עוזר. אשמח לעצות

דני גיל

16-10-2019 20:46
היי טל,
הכיוון הנכון הוא לחשוב איך לעשות ככה שלא יהיה לו שווה לפגוע באחיו. לפגיעה באחיו את מתייחסת כפי שהיית מתייחסת אילו היה פוגע בך. ואילו היה פוגע בך הייתי ממליץ לך להציג לו מיד אחר כך אמא "אחרת", לא נחמדה כפי שהייתה לו לפני דקות אחדות, ולא חיונית כפי שהייתה לו רק לפני דקות אחדות. משמע את דורשת ממנו ולא מבקשת (הכוונה לכל מיני עניינים הקשורים בסדר היום), את לא מתאמצת לרצות אותו כאשר הוא מבקש ממך כך וכך בקשות, ובכל אופן ניכר ה"כאב" שלך וניכר שיש תוצאות למעשים שלו. ואת פחות חיונית/נחמדה/שמחה לא כי את מענישה אותו אלא כי אין לך חשק. את לא מגיבה ממקום כועס אלא ממקום פגוע. להמחשה דמייני שלא הוא שפגע בך (בכוונה אני כותב "בך") אלא בעלך/בן זוגך. נכון הוא יבחין בכך שאת פגועה? נכון לא מדובר בעונש? בדיוק העניין.

טל

17-10-2019 02:22
באמת אחרי ארוע כזה הוא תמיד חוזר אלי עם בקשות שונות או סיפור שרוצה שאקשיב לו כאילו לא קרה כלום..אז הבנתי למה אתה מתכוון..
מה היית מציע לעשות באותו רגע שקורה ארוע כזה בין שניהם? כיצד לנהוג כדי להפסיק את ההתנהגות שלו באותו רגע? חייבת לציין שתמיד יש לו סיבה למה הוא לא אשם

דני גיל

19-10-2019 00:18
לא יכולה להיות לו סיבה כזאת. יכולות להיות לו סיבות מאוד טובות להרגיש מתוסכל, מאוכזב, אפילו עצוב, אבל לא יכולים להיות לו נימוקים משכנעים לפגיעה באחיו. ולשאלתך, חשוב שהוא יבין ממך שנימוקיו אינם משכנעים.