בעיות בשינה ילדה בת 2.8

עמית


היי,
הבת שלי בת שנתיים ושמונה חודשים מעולם לא ישנה טוב. באופן כללי מדובר בילדה עם טמפרמנט מאוד תוסס/מתלהב גם במהלך היום ולא חובבת שינה בכלל. בנוסף ינקה עד גיל מאוחר (2.5) ומאוד קשורה אליי עד כדי אובססיה (לאחר הגמילה מהנקה זה אפילו החריף והיה לה קשה, ייתכן וזה משפיע עדיין כי עוד ממשיכה לדבר על הנושא)
בתקופה האחרונה היא נרדמת במיטה שלה כשאני יושבת ליד המיטה (אני בדכ מתעסקת בענייני בפלאפון) לעיתים לוקח לה הרבה זמן. ובסביבות 12 בלילה מתעוררת ובאה אלינו למיטה. כל הניסיונות שלי להחזיר אותה לא מצליחים והיא מבקשת להיות עם אמא. הבעיה העיקרית היא שגם ליידי היא לא ישנה הכי טוב מתנועעת באי שקט, מדברת מתוך שינה מתבכיינת ומפריעה לנו לישון וזאת הסיבה העיקרית שאני רוצה לשנות את המצב ולהחזיר אותה למיטתה. אשמח לעצתך בנושא
תודה רבה מראש!

דני גיל

16-10-2019 20:58
אכן לא פשוט. ועניין הטמפרמנט כאן מאוד משמעותי לדעתי, כלומר יכול להיות שאת מצדך פועלת הכי נכון ובכל זאת היא מתקשה בשנתה כפי שאת מתארת. היא ללא מוצץ?

עמית

16-10-2019 23:22
לצערי ללא מוצץ. יש לה כל מיני בובות שהיא אוהבת אבל באמצע הלילה אף אחת לא באמת מרגיעה ומאפשרת לה להישאר בנחת. ראיתי באיזה מקום שהצעת לתת לילדה להירדם בתחילת הלילה במיטת הוריה רק כדי שתרגע וירד לה הלחץ ואחכ להעביר למיטה שלה, אבל אני חוששת שזה פתח לכך שלא תרצה יותר להרדם במיטתה או שאם תתעורר ותראה שהיא כבר לא במיטה של אמא ואבא, עלולה להבהל עוד יותר.
וכמו שכתבת אני מסכימה ודיי בטוחה שזה קשור לטמפרמנט שלה שהיה מאז ומתמיד כזה.
בקיצור מצב מבאס

דני גיל

19-10-2019 00:13
כל מקרה לגופו. ודווקא במקרה שלכם הייתי עושה הפוך: היא נרדמת במיטתה והיא נרדמת לבד. כלומר מכאן ואילך את לא יושבת בחדרה. זה לא יהיה פשוט אבל כאשר תצליחו אני משוכנע שזה יפתור לכם את עניין ההתעוררויות בלילה. ברגע שהיא תחווה קושי להירדם לבד במיטתה, אבל גם תתגבר עליו, היא תתחיל לישון לילות רצופים. באמצע הלילה אין לך את הכוחות להתגייס בשביל זה - זה ברור. לכן הייתי מתגייס ליצור את השינוי הזה בשעות הערב, כאשר היא נכנסת למיטה ואת עדיין מספיק ערנית ומגויסת. זה לא יהיה קל אני בטוח אבל שווה את המאמץ.

היא תקום אלייך ואת תחזירי אותה, תמקדי את תשומת הלב בעניינייך ולא בה. היא תקום שוב ותחזירי אותה שוב. אם את צופה בטלוויזיה תמשיכי לשמור על קשר עין עם מסך הטלוויזיה גם כשאת מחזירה אותה. אם את משוחחת בטלפון אל תפסיקי. ותוך כדי תחזירי אותה. לפעמים תני לה לשהות בסלון כאילו לא ראית בכלל שהיא קמה. אם היא קמה מיד כאשר את מניחה אותה, גשי לעניינייך, תני לה להתעייף עוד כמה דקות בסלון ושוב תלווי אותה למיטה. את מצדך לא דורשת ממנה להיות במיטה (מיותר) אבל כן מבקשת ממנה לא להפריע לך. מדי פעם חיבוק חם ונשיקה תוך כדי החזרה למיטתה. בסוף היא "תשתכנע". ככל שתדעי לעשות את זה מבלי להיגרר להתחשבנויות וכל הרעשים המיותרים האלה אז הוא יגיע, מתישהו בטוח יגיע, הרגע הזה שתחזירי אותה למיטתה ותגלי שהיא מעדיפה להישאר בה. ברגע שזה יקרה, הערב למחרת כבר יהיה פשוט יותר.

עמית

10-12-2019 23:53
רוצה להודות לך
ההודעה שלך נתנה לי כוחות לעשות את התהליך
ובצורה נעימה הצלחנו לעשות את הלא יאמן
הילדה למדה להרדם לבד במיטה שלה וזה שיפר מאוד את איכות החיים שלנו.
אומנם היא עדיין קמה אלינו בלילה אבל בזה כבר נטפל בהמשך

תודה רבה!!
הדרכים שאתה מציע מאטד נעימות ומאוד מתאימות לנו

דני גיל

11-12-2019 09:02
עדכון משמח - תודה שעדכנת.