קשי בהרדמות אצל בת שנה ו9

אודליה


היי דני,
ביתי בת שנה ו9 עד לפני מס' חודשים היתה נרדמת לבד במיטה, אחרי טקס שינה קבוע, מקלחת, בקבוק וצחצוח שיניים, כמובן שהבקבוק והצחצוח נעשים באווירת שינה, באור מעומעמם.
הבעיה החלה לפני מס חודשים שהיא לוא מוכנה שנצא מהחדר, או ששמה את הראש ואחרי כמה דקות נעמדת וקוראת לנו, ולא נרדמת עד שנעזור לה, עם נדנודים, ליטופים, לשבת לידה וכו, כמובן שהדר מתסכל, ואנו כבר עייפים והתהליך הזה זה יכול לקחת שעתיים לפעמים, מה שגורם לסטרס מיותצר ולעיתים לעצבים, לכעס ולעיתים קרובות להרמת קול מצידנו ואני ממש לא רוצה לגרום לה לטראומה סביב עניין השינה, אשמח לעצתך הדחופה בנושא, כמו כן ראוי לציין שגם במהלך אחה"צ אחרי הגן היא ממש דבוקה אלינו, ואוהבת לשחק קרוב אלינו ולא לבד, כאילו בתחושה שהיא חוששת שנעזוב אותה, תחושה שהיא לא "משחררת" האם יש קשר? המון תודה !!!

דני גיל

25-10-2019 00:55
היי אודליה,
מה שאת מתארת מאוד אופייני לגיל. מציע להימנע מליטופים, נדנודים, כל פעולה אקטיבית. כאשר היא נעמדת ובוכה גשי אליה, הציעי את נוכחותך, שבי לצידה כל זמן שהיא משתפת פעולה כלומר שמה ראש ועוצמת עיניים. כאשר את יושבת בחדרה נסי לעסוק במשהו ש"מזיז" את תשומת הלב ממנה ומספק לה תחושת ביטחון שאת נמצאת בחדרה מתוך בחירה, ואת לא סובלת וממתינה לרגע הראשון שתוכלי לצאת משם ולהיעלם. ככל שכך רמת הדריכות שלה תרד והיא תשוחרר להכיר בעייפות שלה ולהירדם.

אודליה

28-10-2019 11:49
הי דני, תודה רבה על המענה!! היא ממש מבקשת שאנדנד את המיטה, ניסיתי לסדר את החדר שלה בזמן שהיא במטטה היא ממש דורשת שאשב לידה, אפילו מסכימה שאשב בחדר ממול העיקר שתראה אותי, ברגע שהיא לא רואה אותי היא ממש בוכה, לעומת זאת עם בעלי היא ממש פחות תלותית, ומשחררת יותר מהר, ומסכימה שיעזוב את החדר, כשאני נוהגת בדיוק כמוהו היא צורחת ובוכה,איתי היא יותר תלותית ולא משחררת, כאילו מזהה שאיתי זה אחרת, מה אתה מציע? תודה רבה !!

דני גיל

29-10-2019 11:01
חוזר ומציע את שהצעתי. לא לנדנד אותה, לאפשר את נוכחותך בחדר כל זמן שזה מסייע לה וכל זמן שהיא משתפת פעולה, כלומר שאם היא "דורשת" שתשבי לידה בעודך מסדרת את החדר אז מוטב שתראה אותך יוצאת מהחדר וחוזרת אליו רק כאשר היא מניחה ראש ואת משוחררת לעניינייך: בין אם זה סידור החדר או שיחה טלפון עם חברה או כל דבר שמזיז את תשומת הלב ממנה. אם היא מבינה ממך שנוכחותך בחדר נתונה לה ולא משנה מה היא תעשה היא אכן תרשה לעצמה להכתיב את התנאים ולהיות זו ש"דורשת".

אודליה

29-10-2019 16:22
תודה רבה!! הבנתי מה לעשות אבל לא הבנתי איך לעשות זאת... כי כל עוד אני לא נכנעת לתנאים שלה היא לא מניחה ראש, ואם אני יוצאת היא צורחת.. אני מבינה את הרעיון שכל עוד היא תבין שלא היא מכתיבה ושולטת בעניינים, אז היא תרפה.. הבעיה איך משדרים לה את זה?

תודה רבה

דני גיל

29-10-2019 17:07
אז כנראה היא מפרשת את תנועותייך בחדר כסימן לכך שאת בדרך לצאת ממנו. ואם ככה אפשר לסדר את העניין הזה אבל לענייננו זה לא מה שחשוב. ממילא אין בכוונתך להעביר זמן כל ערב בסידור ארון הבגדים שלה, למשל. החשוב הוא להגיע למצב שהנוכחות שלך בחדר מסייעת לה להירדם ולא מפריעה, מה שאומר שאת יושבת לצידה ועסוקה בעניינייך. בתנאים האלה, גם לפי התיאור שלך, היא שמה ראש, וזו הרי מטרת הביניים שלנו.

אודליה

30-10-2019 11:10
תחודה רבה גיל על העזרה והטיפים הנהדרים!! אעדכן באם יש שינוי