לא מצליח להפסיק לצעוק

אבי


יש לי ילדה בת שנה וחצי. אנחנו לא יודעים מה מפריע לה (ייתכן שהשיניים שיוצאות – ראינו סימנים) אבל ההתנהגות שלה ממש בלתי נסבלת ואני מוצא את עצמי מאבד שליטה וצועק עליה לעתים קרובות. בצהרים בבית היא לא נרדמת ואם כן נרדמת אז ההרדמה בלילה הופכת לסיוט. גם במהלך היום נראה שהיא עושה בדיוק את מה ש״אסור״ ובכל הפעמים האלה אני מוצא את עצמי צועק עליה. קראתי עכשיו שזה ממש לא טוב לילדה ואני די ״אוכל״ את עצמי.
זו שאלה ״גדולה״ ועמומה, אבל מה עושים אתה? היא פשוט לא מקשיבה אלא אם צועקים אליה.

דני גיל

20-04-2020 18:18
אבי שלום,
זו בתכם הראשונה? יש לכם עוד ילדים? מה זו התנהגות 'בלתי נסבלת'?

אבי

21-04-2020 09:04
כן, ראשונה.
1. היא לא מוכנה לישון צהריים וזורקת את המוצצים החוצה כל הזמן.
2. חוזרת שוב ושוב על מה שיודעת ש״אסור״ כמו לגעת בפחים וכו׳
בכלל נראה שהיא לא מקשיבה לנו. היא ״על קוצים״ (גם בגן) מאוד פעילה.
יכול להיות שזה נורמלי ואנחנו פשוט לא יודעים את זה כי אין לנו ניסיון

אבי

21-04-2020 20:06
למשל, היום היא איכשהו ישנה צהריים, אבל היא פשוט לא מוכנה ללכת לישון שנת לילה. עומדת במיטה ואיך שיוצאים מהחדר היא בוכה ממש וזורקת את המוצצים על הרצפה (היא הבינה שאנחנו נכנסים כשהיא עושה את זה)

דני גיל

21-04-2020 23:22
"יכול להיות שזה נורמלי ואנחנו פשוט לא יודעים את זה כי אין לנו ניסיון"

בדיוק העניין ולכן שאלתי. כלומר יכול מאוד להיות שהיא בעלת טמפרמנט מאתגר ("על קוצים") ומובן אם כך למה אתם ההורים חשים בגודל האתגר, אבל ההתנהגות שלה כפי שאתה מתאר לחלוטין אופיינית לגיל ולשלב ההתפתחותי. אם היית אומר לי שבצהריים היא נשכבת במיטה לישון כאשר אתה מבקש ממנה, והיא לא נוגעת בפרחים אחרי שאתה מבקש ממנה לא לגעת בפרחים, ובאופן כללי היא נענית לכל בקשה שלכם, דווקא אז הייתי מתחיל להיות מודאג.

אז ראשית כדאי מאוד לדעת שזה אכן טבעי והגיוני ומצופה מפעוטה בגיל שנה וחצי להתנהג בדיוק כפי שאתה מתאר, וזה חשוב לדעת כי אחרת אנחנו נופלים ל"ציפיות מוגזמות" ומגיבים באופן כזה שרק מחמיר את ההתנהגות הבלתי רצויה. שנית, החדשות הטובות, יש דרך לקבל את ההקשבה ואת שיתוף הפעולה של ילדינו, גם בגיל שנה וחצי. שים לב למשל למאמר "גיל שנתיים" בעמוד המאמרים - אני בטוח שתמצא שם תשובות טובות בדיוק לסוג השאלות העולות מתוך הדוגמאות שנתת. ובאופן כללי: אל תוותרו. האתר הזה מציע לכם חומר קריאה מאוד רלוונטי להתמודדות שלכם בהווה ובעתיד ואני ממליץ לכם בחום לנצל אותו. אם אין לכם סבלנות וחשק לקרוא, אל תוותרו על הדרכת הורים פרטנית. אתם בתחילת הדרך במסע ההורות שלכם והוא יכול להיות מסע מופלא.

אבי

22-04-2020 19:42
מתחיל לקרוא. המון תודה!!