בן 3 עם התמודדות קשה

ימית


בן 3 לא מוכן לשטוף פנים
לצחצח שיניים
וסרבן גדול לתרופות!!
ניסיתי הכל
ניסיתי לצחצח יחד איתו ואחיו הגדול גם קורא לו לצחצח ביחד איתו ופשוט הוא נגדדד זה! לא משתף פעולה
לא בלילה ולא ביום.
לא יודעת מה לעשות.

דני גיל

04-07-2020 20:29
היי ימית,
תוכלי להוסיף פרטים? האם הסרבנות הזאת היא דפוס חדש? ומה כאשר הוא צריך להתלבש בבוקר? איך בכל זאת את מקבלת את שיתוף הפעולה שלו?

ימית

09-07-2020 09:28
מגיל קטן מסרב לתרופות ולצחצוח שיניים לדעתי הטעמים מגעילים אותו למרות שניסיתי פה ושם לשנות טעמים לא מוכן לנסות כלום ואף לא מוכן לשמוע על צחצוח שיניים. לשאלתך מלבישה אותו כבר בערב לבוקר. השיתוף שלו בגדר סביר לפעמים משתף פעולה ולפעמים לא אבל למשל למקלחת אני לוקחת אותו בלי כעס ב"כוח".

דני גיל

11-07-2020 14:48
הסירוב לתרופות פחות רלוונטי לענייננו שכן אנחנו לא מצפים מילדים בגיל הרך לקבל אותן באהבה. עם זאת אנחנו כן מצפים לשיתוף פעולה בענייני השגרה כמו להתלבש בבוקר (למה בערב?), לצחצח שיניים, לשבת לאכול בזמן, וכו'. הקושי שאת מתארת הוא קושי שנוגע בדיוק במקומות האלה, מה שמקשה עלייך לנהל סדר יום כמו שצריך ואני בטוח שגם מתיש אותך.

מאחר ואת שואלת באופן מאוד כללי, ההצעה הכי טובה שלי עבורך היא לא לחפש תשובות אינסטנט לשלל האתגרים הללו אלא ללמוד איך לבנות נכון את מערכת היחסים ככה שיהיה לך קל לקבל את שיתוף הפעולה שלו בכל עניין. כלומר אנחנו לא מחפשים שיטה לשיתוף פעולה בענייני צחצוח שיניים ואנחנו לא שיטה להתלבש בבוקר, אלא לומדים דרך חדשה, שהיא כמעט כמו שפה חדשה, והיא שתסייע לנו, בין היתר, גם בכל אלה.

דרך כזו ושפה כזו תוכלי ללמוד כאן באתר, ככל שתבחרי להשקיע ולהעמיק, במיוחד הספר שנוגע בדיוק בסוגיות הללו. אפשרות נוספת היא הדרכת הורים פרטנית. כך או כך השינוי שאת מייחלת לו אפשרי גם אפשרי, וחשוב שתדעי שאת בהחלט יכולה להרוויח אותו. בהצלחה!

ימית

14-07-2020 08:57
חייבת לציין משהו חשוב שלא אמרתי
בהמשך למה שכתבת לי הילד הוא בן 3 שנים והוא לא מחובר אליי בכלל הוא אף פעם לא רוצה לבוא אליי /לחבק לנשק כמה שאני אראה לו יםם אהבה הוא פשוט לא רוצה אותי בכלל רק את אבא שלו.
מתמודדת עם זה כבר שנתיים. מרגישה פספוס כלשהו איתו לא יןדעת למה זה לא עובד איתו .למה הוא לא מראה לי אהבה ולא מחובר אליי בכלל !!!מתסכל ברמות
כשיוצאים מהבית הוא חייב את אבא שלו לצידו !! וכשאני מנסה ורוצה שיהיה לידי הוא פשוט דוחק אותי

דני גיל

18-07-2020 09:12
ולכן אני חושב שכדאי לך להשקיע בהבנת התפקיד ההורי באופן מעמיק ויסודי.

ימית

18-07-2020 17:28
מה זה אומר?
שאני כאמא לא עושה מספיק ? :(

דני גיל

19-07-2020 00:19
התפקיד ההורי בעידן המודרני מבלבל וטומן שפע מלכודות. הנפילה בהן טבעית ואפילו צפויה, אין משמעותה שאת אמא שלא עושה מספיק. עם זאת, אני יודע שזו לא גזירת גורל, ועל כל המלכודות האלה ניתן לדלג די בקלילות כאשר רואים אותן ומזהים אותן.