התנגדות להחלפת חיתול

מלי


שלום,
הילדה שלי בת שנה ו7, לאחרונה כאשר אני מנסה לנגב לה את הטוסיק כשאני מחליפה לה חיתול היא מתנגדת מאד עד כדי השתוללות והתהפכות וצעקות לא, לא, לא, בעיקר כשמדובר בקקי. עצם ההחלפה הוא פחות הנושא כי גם אם היא מסרבת אני מצליחה לגייס אותה שתבוא להחליף ( היא בשלב של אני מחליטה) וההחלפה כשמדובר בפיפי היא פחות בעייתית , ברגע שצריך לנקות אותה אז מתחילה המרדנות. ניסיתי להבין אם זה אופייני לגיל או שזה משהו שמעיד על בעיה כלשהי . אציין שמאז היותה בת יום יש לה בעיות עם הקיבה וכרגע היא מקבלת נורמלקס קבוע לתקופה אבל כל ההתנגדות החלה רק לאחרונה. אשמח לשמוע מנסיון של אחרים אם זה עניין של גיל

דני גיל

10-04-2021 12:06
היי מלי,
אכן אופייני לגיל ולשלב ההתפתחותי. כלומר סביב גיל שנתיים הפעוטות מבקשים לעדכן אותנו כל כמה דקות: אתם לא מחליטים עליי. אפשר להשתמש בזה, אגב. למשל, אם קשה לך לגייס אותה להחלפת הטיטול את יכולה לשאול אותה: איפה תרצי שנחליף - על המיטה או על השטיח? וכמובן מיד אחר כך לגשת לעניין. כלומר בין אם קיבלת תשובה או לא קיבלת תשובה.

לגבי העניין עצמו, אפשר כמובן לעשות את זה עם יד שלך על החזה שלה וגם אם הסיטואציה לא "מצטלמת טוב", לזכור שהכל טוב. את לא מתעללת בה. יש לי שני טיפים שעשויים לעשות את זה נעים עבור שתיכן:

1. להתחיל את ההחלפה בעיסוי הרגליים והכתפיים, בנשיקה על המצח או בכל מה שמתחשק לך ומגדיר את הסיטואציה כנעימה ופחות משימתית.
2. כשילדיי היו בגיל הזה, מאוד הצחיק אותם כאשר הייתי הופך את כף הרגל שלהם לטלפון תוך כדי החלפת הטיטול. כלומר הייתי אוחז בכף הרגל ומניח על האוזן שלי ומשוחח בטלפון עם אמא נניח, ומספר לה דברים מצחיקים וזה. הם היו מתגלגלים מצחוק וזה שמר אותם במצב שכיבה.