ילדה בת 4 -

שרית


היי דני
יש לי ילדה בת 4 מדהימה. אנחנו לא מתגוררים בארץ ולא ראינו את המשפחות הרבה זמן בגלל מצב הקורונה.
אמא שלי הגיעה לביקור והיתה אצלי חודש ובגלל הגעגוע עשיתי טעות ונתתי לבת שלי לישון איתי ועם אמא שלי בחדר במשך כל התקופה של הביקור. כשאמא שלי עזבה היא חזרה לחדר שלה ושל אחותה הקטנה ומאז ( תקופה של מעל חודש) היא מתעוררת בלילה 3-4 פעמים ולא נותנת לנו לישון ומפריעה לבת הקטנה שהיא בת שנה. היא נכנסת ויוצאת מגיעה אלינו למיטה ומבקשת לעשות פיפי אחרי שהיא עושה אנחנו מחזירים אותה למיטה היא יוצאת שוב וטוענת שחם לה, אחר כך יוצאת שוב כי היא צמאה ויוצאת שוב ושוב ושוב..
אני רוצה לציין שהיא אף פעם לא עשתה בעיות בלילות לפני כן ואף פעם לא היתה מתעוררת לשירותים בלילה ותמיד ישנה לילות רצופים ללא בעיות. היא מעירה את הקטנה ואז זה נגרר לעייפות יתר של כולנו.
הסברתי שלא קמים בלילה, שכל אחד ישן במיטה שלו כלום לא עוזר. אני לא יודעת איך להתמודד ואיך לחזור ללילות שקטים.
אשמח לתשובה
תודה רבה רבה

שרית

27-05-2021 06:50
אחדד כי רשמתי לא ברור..
אמא שלי היתה אצלינו חודש
וכבר מעל חודש שהילדה מתעוררת בלילות
תודה :)

דני גיל

28-05-2021 21:40
היי שרית,
מה שאת מתארת אכן קורה הרבה פעמים על רקע שינוי בהרגלי השינה לפרק זמן קצר, אבל כזה שמשפיע גם לטווח הארוך. אני במצבים כאלה בעד להמשיך לישון כאשר הילדה מתעוררת וניגשת למיטה שלכם ולאפשר לה להיכנס ולהירדם במיטתכם. אתם יכולים למשל להעמיד פני ישנים כדי שהיא תתגנב למיטתכם ואחרי שהיא נרדמת להעבירה למיטתה. הכי נכון לגרום לכך שתחזור לשינה עם כמה שפחות מעורבות שלכם (מילולית, פיזית, רגשית). כמה שפחות דרמה.

שרית

29-05-2021 02:09
תודה רבה דני :)
ננסה!